Thursday, January 2, 2014

cerita ceriti

assalamualaikum..


pagi ni sampai ke office sekitar jam 7.42 pagi... visi tahun baru.. konon nak masuk kerja waktu WP1.. 7.30am.. sebab boleh balik awal 4.30pm.. keluar rumah 7.00 am, tapi nya jammed sesangat time nak hantar si fatehah ke sekolah... kalo tak kerana menghantar fatehah I dah ikut jalan yang lain.. jalan yang avoid kawasan sekolah huhuhu... bersangka baik... mungkin Allah nak I stick pada WP2.. :)

entry sebelum ni semua banyak gambo je kan... sebab memang hati nak update tapi otak tepu dengan macam-macam perkara... rasa nak muntah sebab banyak sangat nak difikirkan.. sampai terjejas kesihatan.. Alhamdulillah, hampir 3/4 dah selesai... jadinya baru ada mood nak update blog, facebook.. dan juga baru ada mood nak buka diari 2014.. seperti biasa kena ada sasaran tahunan... sasaran tahunan yang paling penting dan sedang bermain-main di fikiran adalah..

1. memperbaiki mutu solat.. jangan tinggalkan solat.. solat awal waktu.. perbanyakkan solat sunat..
2. puasa pada hari isnin dan khamis.. selain untuk pahala, dpt turunkan berat badan yang makin naik ni...
3. perbaiki mutu kerja.. kalau ada peluang naik pangkat sila lah grab.. hehehe
4. bangun awal pagi uruskan anak3 sendiri.. tak mahu bergantung sgt pada maid.. :)
5.....dan banyak lagi.. nanti difikirkan dan di jot down kan... :D

itu je yang ada dalam fikiran.. jap lagi boleh tengok balik diari 2013.. ada tak visi dan misi last year yang belum tertunai... ngeh ngeh..

syahmi bersekolah kebangsaan tahun ni.. 2.45pm perlu ke sekolah rendah agama.. utk ke sek keb taman maluri, jam 6.15am dah kena bangun, mandi, solat subuh, breakfast.. 6.45am van sekolah sudah menunggu di bawah rumah.. syukurlah, sekurang-kurangnya solat subuh dah tak lewat macam selalu.. sebab SRI Al-Amin, 10.45am baru keluar naik van ke sekolah.. I anggap apa yang berlaku semua ada hikmah disebaliknya.. syukur juga sebab syahmi nampaknya happy dengan sekolah baru. semangat bangun pagi..

tapi, nak suruh tidur awal punya lah payah.. sama je dengan syaqira syabil.. aduhai... so, jam 8.30 malam, TV memang I dah tutup.. no more TV after 8.30 pm.. masa untuk homework dan revision.. 10.30 malam mesti dah baring atas tilam.. sedia untuk tidur.. semalam terlajak juga 11 lebih baru ketiga-tiga nya lena... moga Allah permudahkan sebab kalau lambat sangat tidur nanti mengantuk pula anak3.. kesian kalau mengantuk dalam class.. dah la jam 2ptg dah get ready nak ke sekolah agama.. hmmm hmmm... all the best syahmi... syaqira dan syabil jam 12noon dah habis belajar dan dah boleh relax...

tu jela kot nak nyembang pasal anak3.. tentang diri ini.. hanya pening dan stress dengan 2 paper lagi... kalo study mesti tak stress kan... kehkehkeh.. ni dah 2 hari, baru sikit je dok study.. sila lah study wahai diri.. yela kan.. dok kelam kabut anak nak sekolah.. siang malam tak dok diam menguruskan itu ini.. gamaknya ibu bapa yang lain kelam kabut seperti diri ku ke idak ye? huhuhu... pas abis exam 8hb nanti nak piker pasal vacation langkawi puloknya...

apa-apa pon sila lah ikhlas kan hati.. jangan stress2 sangat.. nanti kena berjumpa doctor zaed lagik... huhuhu.. okeyla.. nak sambung koje.. take care u all..

rabbi yassir wala tu'assir .. aameenn



No comments: