Wednesday, January 15, 2014

alhamdulillah

assalamualaikum..
 
Alhamdulillah... today.. this morning, I feel happy.. happier than 3-4 months before... hehehe... syukur ya Allah... akan I gunakan cuti semester sehingga 15 Februari ini semaksima mungkin untuk lari dari stress study.. tapi tak 100% agaknya. sebab keputusan final yang akan keluar nanti memberikan stress juga kepada I.. hehehe what to do.. nama pon manusia.. memang semua tu asam garam la kan...
 
 tapi, Alhamdulillah.. sekurang-kurangnya mood bekerja sudah pulih.. lapang sikit kepala dan dada... kesihatan pon dah lebih baik.. anak-anak pon nampaknya makin sihat dan happy je I tengok pagi ni... ya Allah.. nikmat yang sukar digambarkan... syukur ke hadrat Maha Pencipta. semoga ini semua menjadikan kami hambaMu yang lebih baik... aameennn..

sekarang, semenjak syahmi syabil syaqira telah bersekolah.. rutin pagi persekolahan jadi meriah... hehehe... 6.15 pagi dah bangunkan syahmi... lepas mandi dan solat subuh, syahmi akan minum susu milo... rehat dpn tv sementara tunggu I bersiap.. I, husband dan bibik akan bergilir-gilir buat breakfast untuk anak-anak bawa bekal ke sekolah. wajib! sebab I tak tau kenapa PASTI tak menyediakan minum dan makan untuk syaqira dan syabil.. tapi I tak kisah, home cook is better kan! jimat... I dan husband pon akan bawa bekal ke office.. hehehe.. kadang tu bekal yang I bawa boleh makan sampai ke waktu lunch.. memang jimat dan lebih nikmat.. hehehe pagi ni si bibik buat roti telur.. semalam I masak bihun goreng.. a day before that, husband masak nasi goreng.... :) what a life..
 
syaqira dan syabil akan bangun sekitar jam 6.30 pagi.. lepas minum susu milo sebotol, bibiknya akan mandi dan siapkan.. mereka relax sikit sebab van sekolah akan sampai dalam jam 7.20 pagi... Alhamdulillah, syabil Nampak happy nak ke sekolah... dah boleh adapt agaknya.. sayang kecik ibu tu!.. hehehe... syahmi memang I hantar ke sekolah dengan mak andaknya... sekali jalan... dalam kereta ke sekolah boleh sembang-sembang... I cuba juga baca surah hafazan bersama-sama sepanjang perjalanan.. sebab kadang tu tak sempat nak follow up hafazan dia.. I memang risau sangat dia ketinggalan jauh dalam kelas... pagi ni kami sama-sama hafal surah Al-Zalzalah.. kalau I tengok dia macam mengantuk dan moody... I usik-usik la dia... geletek ke picit hidung ke... supaya membangkitkan mood dia..
 
kesian sebenarnya sebab 7.10 pagi syahmi dah kena keluar dari rumah... jam 2.00 pm baru sampai rumah.. 2.20 pm dah kelam-kabut tunggu van sekolah ke sekolah agama pulak... tapi I fikir anak orang lain boleh ikut rutin tu.. of course syahmi pon boleh... the good thing is, 6.00pm syahmi dah ada di rumah.. kira okeyla kan... dapat dia beriadah bermain bola dengan kawan-kawan ... semasa bersekolah di Al-Amin dulu kadang-kadang maghrib pon belum sampai ke rumah sebab traffic jammed.. in shaa Allah, moga Allah permudahkan urusan kami..
 
terpanjang pulaknya entry pagi-pagi buta ni... hehehe... I pegang satu je.. jika kita bersyukur, in shaa Allah, Maha Pemurah  akan menambahkan nikmat untuk kita... sayang Allah, cinta Allah...

2 comments:

Syima ~Mama Kyra~ said...

aikk..syahmi dah tukar sek ke? Bukan Al-Amin?

izz said...

yup syima.. sila baca entry yg lps hehehe