Wednesday, November 6, 2013

family activities

salam alaik..
 
syukur dan sujud hanya kpd Allah Tuhan Semesta Alam.. terima kasih wahai Allah dengan segala nikmat yang telah Engkau pinjamkan...
 
seperti normal family yang lain.. weekend adalah saat yang ditunggu-tunggu kan... sama lah dengan kami... ayah 3S pula sejak kerja office hour amatlah banyak masa dengan family.. syukur kepada Allah.. cuma kadang-kadang ayah perlu hadir kursus yang related dengan kerja.. so, takde lah aktiviti sangat weekend berkenaan..
 
tetapi sebolehnya malam pon kami akan keluar untuk spend time dengan syahmi syaqira syabil.. kedai mamak pon takpe.. balik dari kedai mamak.. singgah beli dvd untuk ditonton bersama-sama di rumah... that is our routine la.. normally... hehehe... how about yours?
 
okey2... collage di atas adalah aktiviti di pagi hari ke Taman Tasik Titiwangsa.. Syahmi dok sebut nak naik horse.. siap berangan nak soh hantar ke kelas menunggang kuda.. aduhaiii anak... nanti la ibu cuba search ye..

sabtu last week I adalah tiada class.. ya Allah betapa tak sabarnya nak tunggu abis belajar lagi 2 tahun lebih.. huhu.. syahmi dok menyebut nak ke muzium.. sebenarnya dia dah pernah pergi semasa umur 4 tahun.. mungkin that time dia tak faham dan belum pandai menghayati apa itu sejarah kan.. so.. walaupon hujan si ayah tetaplah ikutkan saranan anaknya .. gambar tak banyak I snap.. handphone encik husband je yang dok snap.. hehehe

 
selain spend time dengan anak3.. kadang2 perlu juga quality time dengan pasangan kita kan.. syukur sangat Allah pinjamkan suami yang memahami... kadang2 kami dating makan2.. tengok wayang dan apa2 aktiviti sama seperti pasangan bercinta.. semoga Allah panjangkan jodoh kami hingga ke syurga.. aameenn..

owh owh.. ini aktiviti paling latest iaitu cuti Maal Hijrah yang lalu.. selalunya dalam tiga beradik, Syahmi lah yang paling demand.. hehehe.. sebab dialah selalu dok nak itu dan ini... so, movie Thor ni pon dia yang request.. dak Kyra tu ngikut jer.. syabil tak dapat lah nak bawak sebab kecit lagi.. nanti abis satu cinema bising dengan suara dia jer.. huhuhu... so, tetaplah ayah ibu cuba penuhi hajat si anak.. lepas solat maghrib kami pon pergi la ke wangsa walk mall..
 
okeyla.. itu aje entry yang digabungkan.. till then.. may you have a good weekend..
wassalam.

2 comments:

Unknown said...

waaahhhhh...gunakn cuti dgn sebaiknya yer....seronok baca...semoga bahagia hingga ke jannah izza sekeluarga...amiin.

izz said...

thank you idah.. insya Allah.. kita cuba mana yang mampu.. tujuan kita adalah jannah Allah.. masih banyak kekurangan nak kena perbetulkan :)