Thursday, October 3, 2013

matlamat

salam alaik..


baru balik dari GE mall.. discussion dgn teman2 puteri umno... dan sempat juga agihkan kad untuk bertanding ke bahagian titiwangsa.. as i mentioned before.. i minat politik.. politik yang tidak kotor.. alhamdulillah.. kawan2 yang i involve setakat ini nampaknya okey..

i dah bincang dengan en husband.. I ada matlamat.. tujuan i join politik adalah untuk sama2 perjuangkan politik yang baik.. walaupon org kata politik kotor, pada i org dalam politik tu yang kotor.. kalau kita ingat hari akhirat dan takut akan Allah, insya Allah selamat... if i find out people around me in umno menjurus ke arah yang kotor2 ni, i sendiri yang akan tarik diri..

memang selama ini i ambil pendekatan wait and see.. dalam hati sentiasa mendoakan yang baik2 untuk kwn2.. mana yang belum menutup aurat.. diam2 i doakan moga Allah beri hidayah berbuat demikian.. i tak kutuk.. sebab i pon belom sempurna menutup aurat dan sedang usaha.. moga Allah permudahkan usaha kita..

i cakap kat my other half, first thing i nak minta tolong ketua puteri yang dilantik nanti ialah mengamalkan ummul kitab sebelum apa2 majlis.. dan waktu solat mestilah kita jaga dalam setiap program.. bukan nak jadi ustazah.. tapi sama2 kita usaha dan ubah persepsi masyarakat kpd umno.. anyway.. Itulah kewajipan kita... tugas utama di dunia adalah sebagai hamba NYA.. selepas itu baru tugas2 yang lain.. maaflah jika ada yang tak senang hati dengan entry kali ini.. but, this is very important.. this is what i want to emphasize.. sama2 kita perbaiki sebelum terlambat..

ooppss terpanjang pulaknya.. hehehe.. i dont mind kalau i tak terpilih dalam kalangan 15 exco 12hb oct nanti... seriously.. i will help kwn2 dlm program2 yang dijalankan jika ada kelapangan.. lagipon, my priority adalah family, work and studies.. disamping tugas utama sebagai hamba NYA.. infact kwn2 puteri pon sedia maklum yang weekend i amatlah packed.. insya Allah..moga Allah permudahkan niat yang baik.. jika tidak baik.untuk kita, moga Allah beri petunjuk..

cukuplah Allah sebagai penolong dan Allah sebaik2 pelindung... take care

♥♥
posted from Bloggeroid

2 comments:

Unknown said...

good luck izza...:)

izz said...

thanks ida :)