Thursday, September 23, 2010

rezeki itu Tuhan yang beri..

pagi ni bila ai masuk lif nyembang2 dgn kwn2 opis.. tetiba ada kawan yg tanya 'bila akak nk dpt baby no 4...' lebih kurang gitu la ayat dan makna nya.. huhu... bukan dia sorang aje yg mengutarakan ayat yang sama... kalo kira dengan jari tangan mmg tk cukup la.. maksudnya lebih dr 10 org yg pernah bertanya perkara yang serupa.. mungkin itu cuma jenaka bagi mereka.. tetapi kerisauan akan terus menyelinap ke seluruh jiwa raga...


my anak dara.. tomey2..
uishhhh! cukupla dulu dgn syahmi,syaqirah dan syabil... syukur yang teramat dgn pemberian dariNya.. kat sini ai nak citer sket.. ni lebey kurang mcm luahan perasaan la kan.. sob..sob.. mmg org kata setiap anak ada rezeki masing2.. yes! ai setuju.. tp kalo dok tengah2 KL dengan anak yang lebih dari 2 org ai rasa adalah sedikit tidak selesa dari ekonomi dan sosial.. maklum ai and husband gaji adalah mengikut diploma ajer.. kalo dua2 ikut gaji ijazah ai rasa tiada masalah jika anak 3-4..

my anak teruna.. eh, si kyra enterprem plak..

plan selepas melahirkan syaqirah we all nk stop terlebih dahulu dr produce baby.. dh ada sepasang cahayamata rasa mcam dh lengkap hidup berkeluarga.. ai pregnant syabil pon adalah kerana tidak sengaja (eh!) ye.. betul.. sbb that time ai masih breastfeed syaqirah dan tk expect akan termengandung.. bila ai dpt tahu dh pregnant 7 weeks that time perasaan adalah berkecamuk.. mmg saat itu ai tidak redha.. bila melihat syaqira yg tengah tidur lena airmata menitis.. kerana kasihankan dia yg baru berumur 1 tahun genap.. mmg ai tidak bersedia sepenuhnya utk kandungan ke 3.. mcm2 bermain di fikiran.. berkaitan mcm2 hal..


them.. my beloved kiddos..

sampai stage ai pergi ke klinik utk beli ubat lewat period! mmg saat itu kami tidak redha.. namun, semua ini adalah qada' dan qadar.. slps abis makan ubat berkenaan dan berjumpa dgn doctor, di scan bagai..kandungan masih kuat dan sihat.. ai bermuhasabah diri.. belajar menerima ketentuanNya.. en teddybear adalah dlm situasi 'TAK KISAH.. ADA PON TKPE..TKDE PON TKPE!' yes yes.. bukan dia yg mengandung dan mengalami morning sikcness dan sebagainya kan.. at the end, sehingga ai melahirkan syabil perasaan bersalah terhadap niat awal utk gugurkan dia dr kandungan amatlah menebal... sehingga sekarang ai masih berasa bersalah..


this time kitaorg singgah kt R&R tapah.. otw balik ke KL dr bercuti raya..

kenapa ai beria sgt tk nak beranak ramai? sbb banyak mende yg nak kena fikir.. susu, pampers, maid, kindy, baju2, kasut2, toys, vacation dan manyak lagik! kalo boleh ai nk bagi yang terbaik! ai berani jamin sume ibu akan sama opinion nya dgn ai.. terutamanya dok tengah KL.. klcc,pavilion adalah 5 minit dr umah.. sogo 10 minit dr umah.. opis lak kt mid valley.. owh! malas la nk hurai panjang2.. bukan ai boros atau tak ukur baju di badan sndiri.. ai sedar kemampuan ai. namun keteringinan kdg2 menerjah juga kan.. so, tentunya kita akan cuba sedaya upaya dapatkan apa yg dihajati.. walopon agak lama juga menabung.. huhu


en teddybear plak... posing pesen ape ni.. hehehe

satu lagi perkara.. kami nk juga menyabung degree yg telah tertunggak kerana sebok nk kawin awal... kwang2.. jadinya ai n en teddybear dah sepakat lg 7 years baru nk kasik baby gegirl kt 3s... amin... 4 cukup kot ek.. huhu.. biar ayah ibu mantapkan ekonomi dulu kan.. jd, kepada kwn2 yg dok doakan ai cpt pregnant ank no 4.. thanks.. but not now! huhu... so, mari kita cpt2 merancang keluarga! caiyok!!!

4 comments:

shafarina said...

aku stop dulu sebab byk masalah la bila preggy nih izza

izz said...

hehehe.. tula kan.. kena gap lama sket lps nih...

Nurul said...

huhu..betul tuh. Duduk di bandar dgn anak yang ramai memerlukan perbelanjaan yang amat besar. Bukan tak mahu keluarga besar, tapi kalau sampai kena ikat perut bagai..baik kita merancang.

izz said...

nurul : a;ah kan... kita ni berkeluarga besar kita tahula susah senang nya kan... hehehe