Tuesday, January 12, 2010

isu perkataan ALLAH

salam..
pertama2 kali aku nk tegaskan ALLAH tu kan nama Tuhan yang Esa untuk umat islam... tkkan tk tau or buat2 tak tahu ek???? dh lama isu ni berlegar2 dlm kepala otak aku ni... nk mencoret asik x sempat ajer... mmg bengkak je ati.. sampai tergeliat urat2 otak aku ni dok pk psl ni... pening sungguh bila perkara paling penting untuk umat Islam Malaysia ni dipermain2kan... mmg betulla kot tujuannye utk menarik lebih ramai umat islam-melayu menganut agama tersebut.. jihad la konon. ceh!

bila baca suratkhabar n tgok news kt tv lagila carca-marba.. aduhai... bila kes gereja kena bakar lagila huru-hara jadinya.. mmg ada pihak yg usaha utk pulihkan keadaan tp ade jugak pihak yg trus keruhkan keadaan.. migrain mak nyiah! memikirkan sume ini.. at the end.. mak dh mls nk amik tahu... hrp2 keadaan sekeliling mak ok udah... riso jugek kan kot2 ade org perseorangn yg terlalu taksub dan melakukan perbuatan yang bukan2... so far, mak masih rasa selamat utk melakukan aktiviti hidup seperti biasa dan mak tgok (eh, tetiba tuka slang plak... hentam ajelah labu!) manusia2 sekeliling mak yang berbilang bangsa n agama ok2 jer... huhu ..

dalam hati mak selalu berdoa moga ALLAH sentiasa melindungi kita, dan negara yang dicintai ini... hancurkan org yg busuk ati dan dengki iteww...moga kita sume dpt idup harmoni dn bertolak ansur... InsyaAllah... ALLAHUAKBAR!!!

meh kita relaks jap tengok lemari toys syahmi yg baru disusun itew!!! lps 5 minit ianya kembali berselerak!!! arghhhh! LOL

5 comments:

LizHairi said...

Erm...aku pun kenkadang terpikir gak pasal mende nie.tapi pastu trus malas nk pikir hahahah...

ko wat je cam aku ja.mlm2 nnt baru kemas.selagi dorang x tido,sepah tu mmmg aku ignore je hehheh...

Ms Pearl said...

mak lagi senang nyiahh
mainan si princess mak masuk beg plastik hitam! hehehhee

kalau sepah masuk je dalam plastik
tak yah pakai lemari MALAS NAK SUSUN kakakakakaka

izz said...

liz : ermmm... aku tdo awal dr dia liz.. tk paksa mmg melekat je tgok phdc

hunny : wahhh.... tk seni la ko nyiah... kekekeke

Ms Pearl said...

mak memang seni orang nye nyiahhh hehehhehe
tapi mak pencinta seni kakakakakak

izz said...

LOL